Да спечели доверието на клиента трябва да е първата цел на брокера – интервю с Георги Димитров, брокер в Имоти Доверие
В поредица от няколко интервюта ще Ви представим мненията на няколко брокери на недвижими имоти в Имоти Доверие за това какъв е процеса на изграждане на доверие в клиентите, кои са най-важните качества, които един брокер трябва да притежава и дали клиентите знаят какво търсят, когато се обръщат към агенция за недвижими имоти.
1. Как се изгражда доверието в клиента?
Да спечели доверието на клиента трябва да е първата цел на брокера. Това ще е нещо като основа, на която да стъпи в по-нататъшните бизнес отношения. Естествено то не се печели никак лесно. Изграждането на доверие в клиента започва още от първоначалния контакт или иначе казано – от първата среща! Най-напред много важно е брокера да е избрал правилно облеклото си – дрехата не създава човека, но създава 90% от външният му вид – по този начин представя добре, както себе си, така и агенцията! От основно значение е добрата техническа подготовка, един добре подготвен брокер би бил много по-уверен и по-точен в преценката си за пазара, което от своя страна би оставило добро впечатление у клиента, бил той продавач или купувач. Създаването на чувство за близост в отсрещната страна играе не малка роля в изграждането на по-добри бизнес отношенията между нас и клиентите, а от там и за спечелването на доверието им. Успее ли брокера да стане добър приятел с клиента работата тече много по-леко. В не малко от случаите например съм провеждал срещи с клиенти на доста нетрадиционни места, футболни стадиони, бензиностанции, лоби барове, кафенета. По тези места някои хора по-лесно се отпускат, а и се засягат непрофесионални теми от ежедневието им и съответно се стопява леда помежду ни. В общи линии доверието на клиента към личния му брокер е задължително. Все пак ние се явяваме нещо като лични лекари на хората, решили да придобият или да се разделят с даден имот. Вие не искате ли да имате доверие в човека, който ви лекува?
2. Кои са най-важните качества, които един брокер трябва да притежава?
За мен най-важното качество на брокера е качеството да изслушва. Умее ли човек внимателно да изслушва събеседника си и да проявява интерес към казаното от него, получава и неговата признателност. По този начин най-лесно и най-точно се достига до истинската потребност на клиента и се избягват бъдещи неразбирателства. Ентусиазмът също по мое мнение е качество, което всеки брокер би следвало да има, защото никой не иска да прави бизнес с хора, които не показват никаква увереност и желание за работа.
Точността също е важен белег за добрия бизнес партньор. Коректност, учтивост, професионализъм, дисциплина, както и много други качества, са една добра база за бъдещ успех при хора, упражняващи нашата професия.
3. Клиентите наясно ли са какво търсят или повече разчитат на брокерите?
Много малка част от клиентите са с реална оценка на пазара преди да се допитат до своя брокер. Много често срещан случай например е: даден купувач да си търси тухлено жилище и при първият ни телефонен разговор той да държи на това имота, който ще закупи, да бъде задължително ново строителство. След провеждането на няколко огледа и съответно разговори помежду ни – клиентът се ориентира към покупката на стара тухла и то не за друго, а просто защото е преценил, че този тип жилище задоволява неговите изисквания. До това заключение се стига с не малка наша помощ – помощта на специалистите в бранша! По мое мнение – при покупката на имот задължително се обърнете към агенция за недвижими имоти с добро име, както в бранша, така и сред близки и познати, агенция като Имоти Доверие!

Г-н Димитров, поздравления!
Мисля че намерих моят брокер във ваше лице г-н Димитров!