Как да сменим адресната си регистрация
Нов апартамент – какво по-хубаво от това! Ако сте новодомци, най-вероятно сте толкова развълнувани и ентусиазирани, че в еуфорията може и да не помислите за смяна на постоянната си адресна регистрация. А това е много важен момент, на който, наред с всички други задачи покрай преместването, трябва да обърнем внимание. Вижте нашите полезни съвети, за да може да сте подготвени и възможно най-бързо и лесно да смените адресната си регистрация – не отлагайте, за да се чувствате удобно в новия си район. Ще можете безпроблемно да получавате кореспонденцията си, пратки по куриер, да гласувате и т.н. – все пак съвсем скоро ни очакват избори. Освен това децата на живущи в близост са с предимство в детски градини и училища.
Какво всъщност представлява постоянният адрес?
Постоянният адрес е мястото, където човек е вписан в регистъра на населението. Всеки може да има само един постоянен адрес. Рожденото място може да е различно от настоящия постоянен адрес, който може да се променя в зависимост от това колко пъти се преместваме. Постоянният адрес е адресът, вписан в личната ни карта, задграничния паспорт и други най-различни официални документи.
Съществува и друг термин – настоящ адрес, който е мястото, на което пребиваваме в момента, предполага се временно (квартира, студентско общежитие и т.н). Двата термина не бива да се бъркат. Предимството на декларирането на настоящ адрес е, че това ми дава правото на него да извършвам всички дейности, които иначе би трябвало да извършвам в Общината на постоянния ми адрес. Обикновено се практикува при преместване под наем. Закупим ли нов собствен апартамент обаче, най-доброто решение е да сменим адресната си регистрация по постоянен, а не само по настоящ адрес.
Документи, които са необходими за смяна на постоянния адрес
- удостоверение за раждане;
- документ за самоличност;
- документ за собственост на имота (нотариален акт – за справка; при имот под наем – договор за наем);
- декларация с нотариално заверени подписи на собствениците на имота, където искате да се регистрирате – че са съгласни да се използва имотът им за постоянно пребиваване от друго лице. Ако Вие самите сте собственици, в този случай посещение при нотариус не е необходимо. При родство по права линия или сключен граждански брак последните два документа няма да Ви бъдат поискани, но тогава е необходимо да представите Удостоверение за граждански брак.
Ако например не Вие, а съпругът/ съпругата Ви е собственик на имота, Удостоверението за сключен брак с него/ нея ще е достатъчно като документ.
Тъй като всяка община има право сама за себе си да реши дали да поиска някои от посочените документи, най-добре е предварително да се свържете със служител или да отидете на място, за да разпитате. Така ще си спестите излишни усилия след това.
Как да действаме?
Всички документи трябва да се предоставят на съответната Община по новия адрес. За да се заяви услугата смяна на постоянен адрес е нужно от Общината да се снабдите с две заявления – заявление за изпълнение на услугата и заявление за смяна на постоянен адрес.
Не забравяйте, че веднъж сменили постоянния си адрес, имате 30 дни да си издадете и нова лична карта, както и шофьорска книжка (за последната е нужна подмяна, но само ако се касае за смяна на населеното място).
Смяната на постоянния адрес е истински приятна, когато е предизвикана от покупка на нов апартамент. При нас винаги можете да откриете най-актуалните и изгодни оферти. Имоти Доверие – винаги близо до Вас!
Последни коментари